12 דרכים למלחמה בקמטים (מספר 6 תפתיע אתכם)

ניתן לחשוב כי אין דרך להימנע מן הקמטים, אלא אם כן ברצונך לעבור ניתוח, או שבכוונתך להשתמש בתרופות ותכשירים כימיים למיניהם, אשר תובעים את מחירם.
ברם, קיימות דרכים טבעיות ופשוטות להעלמת הקמטים, דרכים שאימא טבע מספקת בחינם לכל אחד ואחת, באמצעים שאת רובם ניתן למצוא בכל בית.

אמנם לגנים תפקיד ניכר בתהליכי ההזדקנות, אולם, ניתן לנקוט בפעולות שיאטו את תהליכי ההזדקנות, וימתנו את דרגות הנזק.

למשל קחי לידייך את השליטה, ונסי מסכת פנים ביתית העשויה מבננה, או פני לעצמך זמן לעיסוי פנים בן חצי דקה בכל בוקר, למניעה וטיפול בקווי ההבעה והקמטים.

בואי וגלי מה הם 12 הדרכים

1. שמנים

שמן קוקוס עשיר בנוגדי חמצון, ומסייע במניעת היווצרות רדיקלים חופשיים, המהווים את אחת הסיבות העיקריות להזדקנות העור.

הוא מרכך את העור ומעניק לו לחות, ועוזר להפחתת קמטים שכבר נוצרו.

יש לעסות את עור הפנים עם השמן בכל ערב, כך שייספג היטב, בכדי להפחית הופעת קמטים .

שמן זית שימש את המצרים כבר לפני 5000 שנה לצרכים קוסמטיים.

שמן זית עשיר בנוגדי חמצון, ויטמין A וויטמין E , ועוזר למלחמה ברדיקלים חופשיים, להוספת לחות, ולריכוך העור.

קחי כף שמן זית, ועסי את פנייך בעדינות פעמיים ביום.

שמן זית עוזר גם לאחר חשיפה לשמש.

2. מזונות על

עורנו הוא שילוב של מים, חלבונים ושומנים, והוא זקוק לאספקת מזון בריא על מנת להתחדש.

שקדים מספקים שמנים חיוניים, ויטמין E, ונוגדי חמצון שעוזרים כנגד נזקי קרינת השמש.

באוכמניות יש ריכוז גבוה של נוגדי חמצון וויטמין C, השומר על הקולגן.

כמו כן, עגבניות מכילות כמות ניכרת של וויטמין C, וליקופן, המגן על עורנו מנזקי השמש, ומחזק את מערכת כלי הדם, מה שיעניק לך זוהר מיוחד, הודות לזרימת דם נאותה.

3. וויטמין C

ויטמין C עוזר לשמירה על עור בריא ומתוח.

ניתן ליטול טבליות של וויטמין C, או להשתמש בסבון או פילינג המכילים ויטמין C.

שימוש בתכשיר המכיל ויטמין C יעזור להתמודד עם נזקי החשיפה לקרינת השמש.

שימוש יומיומי עלול לגרום יובש, אך ניתן להתגבר על כך באמצעות קרם לחות.

4. מסיכת מלפפון ויוגורט

מעכי חצי מלפפון עם כמה עלי מנטה, וערבבי יחד עם חצי כוס יוגורט יווני, הניחי במקרר לצינון, והרי לך מסיכת פנים מרגיעה ומרעננת, המחזירה לעורך את הלחות לה הוא זקוק.

המלפפון מכיל ויטמין B1, B2, B3, B5, B6, חומצה פולית, ויטמין C, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, ואבץ – ממש בית מרקחת שלם לעורך.

מסיכת לימון ויוגורט מרעננת את העור, מגמישה ומחזקת אותו, מעניקה לעור לחות, מנטרלת רדיקלים חופשיים, ומגינה עליו מיובש, סדקים, וקילוף.

5. מסיכת חלבון ביצה

ערבבי חלבון של ביצה אחת, עם כפית מיץ לימון טרי, וחצי כפית דבש.

בעלות עור שמן יפיקו את המירב ממסכת פנים זו.

הדבש הוא בעל תכונות אנטיספטיות ואנטי בקטריאליות

מיץ הלימון משמש להילחם בבקטריות

חלבון הביצה עשיר בחלבון הנדרש לחידוש הרקמות

סידן משמר את לחות תאי העור

פיבופלאבין פועל להכחדת רעלנים ורדיקלים חופשיים, ומגנזיום הנלחם בבקטריות שגורמות לאקנה.

6. מסיכת בננה

מעכי בננה אחת, עם כפית מיץ תפוזים, וכפית יוגורט, תני לתערובת לעמוד כעשרים דקות.

וויטמין A יעזור להבהרת כתמים כהים ופגמים, וויטמין B ימנע הזדקנות, ואשלגן יעניק לחות לתאי העור.

וויטמין E ידוע כמגן העור, משום יעילותו הגבוהה במלחמה ברדיקלים חופשיים, וחיזוק עמידות העור בפני נזקי החשיפה לקרינת השמש.

מידע נוסף על מגוון טיפולים אסתטיים מקצועיים בעמוד העלמת קמטים >>

7. מינרלים

ניתן להשתמש בסלניום כטיפול למניעת קמטים, והוא גם נוגד חמצון חזק.

סלניום מנטרל רדיקלים חופשיים בעור לפני שהם גורמים נזק, ומשיב לעור את הגמישות שאבדה לו.

נחושת היא מינרל חיוני ליצירת קולגן ואלסטין.

אין זה מומלץ לצרוך נחושת, משום שאנו זקוקים למינרל זה בכמויות מזעריות, אך קרם המכיל פפטידי נחושת עוזר לשיפור מרקם העור, מפחית את קווי ההבעה, הקמטים, ונזקי השמש.

אבץ עוזר לנקות את העור, לרפא פצעים ואקנה, ולווסת את רמות השומן בעור.

8. שינה רכה

אנו מעבירים כשליש מחיינו בשינה, לאיכות המצעים עליהם אנו מניחים את ראשינו, השפעה על היווצרות סימני השינה.

סימני שינה חוזרים ונשנים, עשויים להיחרת ולהישאר כקמטים קבועים, על פני השטח של עור הפנים.

השקעה במצעים איכותיים, בייחוד ציפיות לכרים, היא השקעה נבונה.

האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, ממליצה לישון על הגב, למניעת היווצרות סימני שינה.

שינה על הצד תגביר היווצרות קמטים בלחיים ובסנטר, ושינה כשפנייך כלפי מטה תעניק לך מצח וגבות מקומטים.

9. עיסוי

עיסוי טוב ירפה את שרירי הפנים, ויסלק מתח שנאגר, העניקי לעצמך טיפול אקופרסורה יומי.

בעזרת האמה והאצבע של יד אחת, עסי בתנועות סיבוביות ולחץ קל את האזור שבין שתי הגבות, למשך כעשרה סיבובים.

לאחר ששחררת מתח מאזור הגבות, הפעילי לחץ קל על שתי הרכות למשך כעשר שניות, חזרי על הפעולה במפגש בין הלסתות.

העיסוי יחליק את העור, ירגיע את העור והשרירים, יפחית תנועות שרירים לא נחוצות, ויפחית הופעת קמטים הנובעים מלחץ ועומס.

10. קסם הלימון והדבש

זהו מתכון פשוט להפחתת הופעתם של קמטים – מרקחת לימון ודבש.

ערבבי מיץ לימון טרי עם מעט דבש, ומרחי כמות קטנה על עור הפנים, למשך כעשר דקות.

שטפי את עורך, המרגיש כעת רענן, ומריח טוב.

הדבש מרענן ועוזר לשמור על לחות העור, והלימון מעודד ייצור קולגן.

11. אלוורה

הנוזל שבעלי צמח האלו וורה, ידוע ביכולות הריפוי וההרגעה העורית שלו, בייחוד כשמדובר בכוויות, או חשיפה מרובה לשמש.

מומלץ לגדל צמחי אלו וורה בבית או בגינה, עלי האלו וורה מתחדשים, וממשיכים לצמוח לאחר גיזום או חיתוך.

מאחר שכוויות שמש הן הדרך המהירה ביותר להזדקנות העור ויצירת קמטים, האלו וורה היא אמצעי חיוני לשמירה על העור.

12. מיצים לניקוי וריפוי

עורנו זקוק לויטמינים, לחות, ומינרלים, על מנת לשמור על בריאות, חיוניות, והתחדשות.

משום כך, הדרך הטובה ביותר לשמור על בריאותו,היא לספק לו שפע מן המרכיבים התזונתיים להם הוא זקוק.

מיצי פירות וירקות יספקו לעורך שפע של אבני בניין לבריאותו.

שתיית שייקים ירוקים ומיצי פירות וירקות שלוש פעמים ביום תותיר את עורך בריא ורענן.

פנו עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ מקצועית!